Novinky a aktuality

Co je composable commerce a proč by vás měla zajímat? (06.05.2021)

E-commerce se dynamicky rozvíjí a spolu s ní se mění i technologie, které ji podporují. Poslední dobou se ve spojení s blízkou budoucností e-commerce trhu často mluví o tzv. composable commerce. Proto jsme se rozhodli vám popsat základní principy konceptu composable commerce, jeho vznik a proč dává… ... více »

Už jste slyšeli o obchodním modelu Brick and Click? Neomezujte se jen jedním prodejním kanálem (05.05.2021)

S pojmem Brick and Click jste se možná ještě nesetkali. Jeho výhod ale využívá mnoho z nás. Co je to vlastně Brick and Click a proč toto řešení dobývá maloobchodní svět? To si povíme v dnešním článku. ... více »

Retence vs. akvizice v onlinu: Proč jedno bez druhého nefunguje? (04.05.2021)

Nejúspěšnější marketingové strategie jsou důmyslným balancem mezi akvizicí a retencí. Pokud tuto křehkou rovnováhu narušíte, nebo se soustředíte pouze na jednu oblast, bude to pro váš business znamenat problém. Výsledkem často bývá nízká úspěšnost kampaní nebo dokonce dlouhodobá ztrátovost. Pojďme společně… ... více »

5 věcí, které nezapomenout, než spustíte reklamu (03.05.2021)

Pokud máte představu, na kterých kanálech byste chtěli mít placenou reklamu, zbývá důležitý úkol: správně rozdělit rozpočty do kampaní a zvolit vhodné KPI pro výkonnostní kampaně. Co potřebujete zjistit, než začnete rozdělovat rozpočty? Než se pustíte do rozdělování rozpočtů, seznamte se s možnostmi,… ... více »

Jak je to s registrací k DPH a zahraničním bankovním účtem při expanzi e-shopu do zahraničí (27.04.2021)

Rozhodli jste se expandovat se svým e-shopem do zahraničí a nyní přemýšlíte, jak je to s povinností registrovat se v dané zemi k DPH? Zajímá vás, zda je nutné založit si zahraniční bankovní účet? Přečtěte si, jak v těchto situacích postupovat, aby vaše expanze e-shopu byla úspěšná. ... více »

Jak poznat své zákazníky? (26.04.2021)

Je překvapivé, kolik začínajících i pokročilých e-shopařů neřeší, pro koho e-shop tvoří. Možná si v začátku mysleli, že to není potřeba. A nebo se bojí, že když se poznání zákazníka odborně označí jako výzkum, tak to nezvládnou. Poznání zákazníka ale není žádná nadstavba. ... více »

Dropshipment – trend, který přivede nové zákazníky a zároveň zjednoduší logistický proces (21.04.2021)

Zisky z e-commerce a dropshippingu dosáhly v roce 2020 více než 4 miliard dolarů, což představuje celosvětový meziroční nárůst o 7 procent za posledních 10 let. Proč tomu tak je? Co je na dropshipment modelu tak zajímavého a proč by pro vás mohl být výhodný? ... více »

Změna dodávek zboží do EU: Od 1. července 2021 platí nová pravidla (21.04.2021)

Vlastníte e-shop, který rozesílá zboží zákazníkům (B2C) do zemí Evropské unie? Pak se vás týká novela českého zákona o DPH zahraničních dodávek, která nabývá svou účinnost od 1. července 2021. Jak se tato novela dotkne vašeho podnikání a jak ovlivní placení daní? ... více »

Jaké změny DPH čekají e-shopy od 1.7.2021? (20.04.2021)

Asi nikdo nebude rozporovat tvrzení, že provoz e-shopu automaticky přináší mnoho starostí. Některé jsou příjemné, jako třeba vyřizování objednávek a jiné méně. Hlavně administrativa, bez které se neobejde prakticky žádné podnikání. Do této kategorie spadá i DPH, tedy záležitost, kterou musí řešit většina… ... více »

Marketplaces – co jsou zač a proč dobývají svět e-commerce? (14.04.2021)

Na největších světových marketplaces se v roce 2020 prodalo zboží v přepočtu za 59,5 bilionů korun. Prodeje na těchto tržištích představovaly podle analýzy Digital Commerce 360 přesně 62 % veškerého světového online prodeje. O rok předtím to přitom bylo 50 % a výhledově se minimálně na příštích 5 let… ... více »

Řídit e-shop jako firmu (08.04.2021)

I některé z dnešních největších e-shopů začínaly jako vedlejší nebo nadšenecký projekt například při práci nebo rodičovské dovolené. Při postupném růstu se pak pozornost zakladatele zaměřuje na aktuální výzvy a problémy související s každodenní operativou, marketingem, logistikou, náborem prvních zaměstnanců…… ... více »

Platby při expanzi na zahraniční trhy – vsaďte na důvěryhodnou platební bránu (07.04.2021)

Platby jsou dalším z důležitých procesů, ve kterých je potřeba mít jasno ideálně ještě před expanzí na nový trh. Důvěryhodnost je v tomto případě na prvním místě! Podívejme se na to, jak vybrat spolehlivou platební bránu pro zahraniční platby. ... více »

Recyklační příspěvek: jak ho uvést na účtenku? (06.04.2021)

Letos jsme se dočkali účinnosti zákona o výrobcích s ukončenou životností. Ten zavádí nové povinnosti týkající se elektroodpadů a recyklačního příspěvku. Jakých výrobků se recyklační příspěvek týká a jak ho správně uvést na účtence? ... více »

Nejčastější chyby při překladu a lokalizaci e-shopu do zahraničí (01.04.2021)

Máte úspěšný e-shop a přemýšlíte nad expanzí do zahraničí? Pak věnujte dostatečnou pozornost překladu e-shopu a jeho následné lokalizaci. Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb, kterých se provozovatelé e-shopů v této oblasti dopouštějí. ... více »

Jak optimalizovat stránky vašeho e-shopu? (18.03.2021)

Získat si přízeň internetových vyhledávačů je stále větší boj. Algoritmy Googlu a spol. se neustále zdokonalují. Cíl je zřejmý. Zobrazovat uživatelům internetu co nejrelevantnějších obsah. Nejrůznějších parametrů, které internetové vyhledávače při hodnocení internetových stránek posuzují, jsou stovky.… ... více »