5 důvodů, které zákazníka odradí od nákupů na vašem eshopu

Pokud se zákazník dostane na váš eshop přes různé vyhledávání, porovnávače a odkazy z různých webů, neznamená to, že na vašem eshopu bezmyšlenkovitě nakoupí. Pro mnoho zákazníků je stále rozhodující cena, ale pozor v posledních letech už je toto procento mnohem menší. Hlavně z toho důvodu, že i český zákazník si dává větší pozor na vedlejší příznaky nedůvěryhodnosti.

1/ Nedostatečné kontakty, obchodní podmínky nebo reklamační řád
Nemáte-li na svém eshopu vyplněné kontakty nebo je máte jen v omezené míře je to první krůček k tomu, aby se klient nezdržel ani minutu. Osobně požaduji jasný kontakt emailový a telefonický (nejlépe už na titulní straně, nebo na stránce „Kontakt“) a hned v druhém kroku pátrám po obchodních podmínkách, výdejních místech nebo o dopravě. Až v následném kroku se dívám na cenu výrobku popřípadě po alternativním produktu.

2/ Doména třetího řádu
Tento problém se již v poslední době pomalinku vytrácí, ale byl jsem v šoku, když jsem se nedávno potkal na jednom fóru s vláknem, kde jeho majitel prodával „zaběhnutý“ eshop na doméně třetího řádu. Krom toho, že to působí neprofesionálně, tak je to také naprostý nesmysl z pohledu SEO optimalizace.

3/ Špatný popis detailu produktu
Nedostatečný popis produktu, špatně uvedená cena či nejasná doba dodání – to všechno jsou velké ukazatele neserióznosti vašeho projektu. Stejně tak tomu může být i u nepřehledné struktury stromu kategorií. Pokud máte chaoticky vytvořen strom kategorií, ve kterých se klient nemůže orientovat, tak je něco špatně. Většina zákazníků odejde dřív, než se dostane k hledanému produktu.
Rada jak vytvořit strom kategorií: Vždy všem klientům říkám, že tvorba stromu jsou takové dveře od domu. Když je máte hezké, lehce se otevírají a působí bytelně, působí i na vaše hosty jako skvělý start. Stejně tak je to i se stromem kategorií v eshopu. Moje rada je otevřít si sklenku červeného vína a vzít si do ruky tužku a papír a vytvořit strukturu stromu, pak to udělat podruhé, potřetí a i po čtvrté a pak vaše návrhy ukázat lidem kolem sebe (stačí 5 – 6 lidí, kteří nejsou nakažení vašim pohledem) a uvidíte, jak se v tom kterém stromu budou orientovat. Ten nejúspěšnější strom pak použijte.

4/ Žádná komunikace – mrtvý brouk
V případě, že nebudete s klientem komunikovat, zakládáte si v nejlepším případě na to, že z něj neuděláte zákazníka, natož spokojeného zákazníka. V horším případě jsou takoví klienti schopni vám vaše podnikání znepříjemnit špatnou referencí, špatným komentářem nebo dokonce i podáním podnětu ke kontrole na finanční úřad či nahlášením na různé organizace ochrany spotřebitelů. V každém případě, pokud chcete obchodovat na internetu, připravte se, že budete muset s klientem komunikovat a to v nemalé míře.
Rada jak předejít některým problémům: Mnoha mým klientům se osvědčilo odesílání automatických zpráv při změně stavu objednávky. Mailová zpráva se odešle automaticky a vy na to nemusíte moc myslet. Další možností, která je velmi účinná je namísto emailů odesílání SMS zpráv. Tyto informace o změně stavů objednávky pomáhají vašemu eshopu k profesionalizaci a důvěryhodnosti. Samozřejmě to není východisko ze všech problémů, ale je to docela dobrý první krok.

5/ Nedostatečný výběr dopravy a způsob platby
Dnes je téměř povinností mít více druhů dopravy i způsobů plateb. Každý obchod by dnes měl používat osobní odběr (nejlépe v některých výdejních místech www.ulozenka.cz nebo www.zasilkovna.cz atd.). Dále je velmi vhodné mít možnost vybrat si dopravu České pošty a minimálně jednoho alternativního dopravce (PPL, DPD, GP), v případě zahraničních prodejů i zahraničního dopravce (FedEx, DHL atd.).
Stejně tak i způsob platby je samozřejmostí: hotově, převod na účet, dobírkou, platební kartou nebo určitým agregátorem (například PayU, GoPay). Online platby jako jsou třeba Monebookers nebo PayPal (PaySec) nejsou špatné pro zahraničí. Dnes také není žádnou velkou výjimkou mít možnost zaplatit na splátky díky některé ze společností Cetelem, Essox nebo HomeCredit. Tyto splátkové služby se používají většinou při větších nákupech nad cca 10 000 Kč. ... zobrazit celý článek »
16.10.2012
Zdroj: eshopie.cz

Další novinky

Nové tarify Comgate nabízejí sazbu pod 1 % za všechny platební metody(21.06.2024)

E-commerce – v hlavní roli data: Připravte se na konec Universal Analytics a přejděte na GA4(03.06.2024)

Definitivní konec UA se blíží: Jak zálohovat svá data(03.06.2024)

Jak s e-shopem existovat ve světě marketplaců a ještě z toho profitovat?(03.06.2024)

Jak zvýšit míru prokliků (CTR) v PPC reklamách?(29.05.2024)

7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu(27.05.2024)

Jak budovat důvěru u internetového obchodu: rady pro e-shopaře(09.05.2024)

Všeobecné obchodní podmínky pro eshop. Co všechno by měly obsahovat?(22.04.2024)

Jak provést SEO audit e-shopu(22.04.2024)

SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?(18.04.2024)

Expanze e-shopu do Finska – země jezer, inovací a digitalizace(15.04.2024)

4 snadné kroky k responzivnímu e-shopu: praktický průvodce(02.04.2024)

Začínáme podnikat při zaměstnání: Proč je e-shop tou pravou volbou(19.03.2024)

Jak efektivně řešit chybové stránky 404? (15.03.2024)

Průvodce srovnávači zboží: Od obecných pojmů po úspěšnou inzerci(14.03.2024)

Fjordy, inovace a rostoucí e-commerce trh: Připravte svůj e‑shop na expanzi do Norska(13.03.2024)

Platební brána Comgate nabízí snadnou platbu v mobilním bankovnictví(06.03.2024)

Trendy ve vyhledávání na Heurece 2023: Vytěžte z dat maximum(23.02.2024)

Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?(19.02.2024)

Jak analyzovat konkurenci v PPC reklamě(12.02.2024)


Zobrazit starší novinky