E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?

Nevyzvednuté zásilky na dobírku trápí většinu českých e-shopů. Běžně se vrací zhruba 3 % zásilek, ale některé e-shopy hlásí až 10 % z celkového objemu zaslaných balíčků. Jak se bránit proti nevyzvedávačům a jak na tom neprodělat? Pokud zákazník nevyzvedne zásilku na dobírku, poruší tím kupní smlouvu ze strany zákazníka. Alespoň to se můžeme dočíst v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku. Přesto se to běžně děje a zákazníky to moc netrápí. Proč by taky mělo. Přestože si provozovatelé e-shopů do obchodních podmínek vkládají klauzule o smluvní pokutě, v praxi jim to moc nepomáhá. Nevyzvedávači tuší, že kvůli stokoruně se s nimi prodejce soudit nebude. Navíc je velmi obtížné dokázat, že své kontaktní údaje opravdu vyplnil zákazník, který zásilku nepřevzal, a ne někdo, kdo chtěl zneužít jeho údaje nebo jen škodit prodejci. Ve finále se tak s vymáháním pokut za nevyzvednuté zásilky na dobírku k soudu vůbec nevyplatí jít. ... zobrazit celý článek »
11.01.2021

Další novinky

E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?(11.01.2021)

Omnichannel, virtuální realita a sázka na udržitelnost: 10 e-commerce trendů, které byste v roce 2021 neměli minout(05.01.2021)

3 tipy na organizaci práce a času pro e-shopaře(04.01.2021)

Jak získat EAN pro výrobky a k čemu se hodí?(15.12.2020)

Nástroje a služby, které potřebujete pro úspěšnou expanzi vašeho e‑shopu do zahraničí(10.12.2020)

Jak na efektivní analýzu klíčových slov(02.12.2020)

9 tipů, jak dostat zboží k zákazníkům, když dopravci kolabují(02.12.2020)

Certifikace kosmetiky: velký průvodce pro začínající výrobce(23.11.2020)

Konsolidace e-commerce trhu zasáhne i agentury vyvíjející e‑shopy na míru(12.11.2020)

Velké srovnání platebních bran 2020(20.10.2020)

Co musí obsahovat etiketa kosmetického výrobku?(15.10.2020)

Jak získat hodnotné odkazy pro e-shop(01.10.2020)

Informační povinnost prodejce a označování zboží: o čem musíte informovat zákazníka?(30.09.2020)

Proč zákazníci nedokončí nákup na e-shopu(23.09.2020)

E-mail marketing pro e-shopy –⁠ aby vaše maily nekončily v koši(22.09.2020)

Headless e-commerce a výhody, které přináší(14.09.2020)

Co musí obsahovat etiketa potravinového výrobku?(09.09.2020)

Strategické příležitosti, které podpoří rozvoj vašeho e-commerce byznysu(02.09.2020)

Jak připravit e-shop před ostrým spuštěním(02.09.2020)

E-shoperův průvodce podzimem aneb Jak se připravit na vánoční špičku(01.09.2020)


Zobrazit starší novinky