E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?

Nevyzvednuté zásilky na dobírku trápí většinu českých e-shopů. Běžně se vrací zhruba 3 % zásilek, ale některé e-shopy hlásí až 10 % z celkového objemu zaslaných balíčků. Jak se bránit proti nevyzvedávačům a jak na tom neprodělat? Pokud zákazník nevyzvedne zásilku na dobírku, poruší tím kupní smlouvu ze strany zákazníka. Alespoň to se můžeme dočíst v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku. Přesto se to běžně děje a zákazníky to moc netrápí. Proč by taky mělo. Přestože si provozovatelé e-shopů do obchodních podmínek vkládají klauzule o smluvní pokutě, v praxi jim to moc nepomáhá. Nevyzvedávači tuší, že kvůli stokoruně se s nimi prodejce soudit nebude. Navíc je velmi obtížné dokázat, že své kontaktní údaje opravdu vyplnil zákazník, který zásilku nepřevzal, a ne někdo, kdo chtěl zneužít jeho údaje nebo jen škodit prodejci. Ve finále se tak s vymáháním pokut za nevyzvednuté zásilky na dobírku k soudu vůbec nevyplatí jít. ... zobrazit celý článek »
11.01.2021

Další novinky

5 tipů, jak zařidit brandový obal rychle a levně(14.10.2021)

Jak na responzivní obsahové a vyhledávací reklamy na Google Ads?(13.10.2021)

Jak získat nové zákazníky pomocí obsahového marketingu při expanzi e-shopu do zahraničí(12.10.2021)

Velké srovnání online tržišť neboli marketplaces 2021(05.10.2021)

Jak nepodcenit marketingovou přípravu na Vánoce?(05.10.2021)

Jak si začít vydělávat svým koníčkem online?(29.09.2021)

Livestream shopping. Nový trend světové e‑commerce(24.09.2021)

Kvalitní zákaznická podpora jako zásadní podmínka úspěšné expanze e-shopu do zahraničí(21.09.2021)

Prodeje na e-shopech rostou i letos(20.09.2021)

Jak zvýšit konverzní poměr PPC reklam(08.09.2021)

Důležitá KPI pro digitální marketing, která byste neměli ignorovat(07.09.2021)

92 % nákupů velkoobchodů začíná internetovým vyhledáváním(07.09.2021)

Využití zbožových srovnávačů při expanzi e-shopu do zahraničí(02.09.2021)

10 zásadních chyb v pop-upech, o kterých pravděpodobně nevíte, že je děláte(27.08.2021)

Jak řešit SEO na Vánoce? Začněte nejpozději na podzim(25.08.2021)

Nepodceňujte uživatelské recenze. Na jejich základě nakupuje drtivá většina zákazníků(23.08.2021)

Omnichannel - kterými kanály vyplout zákazníkům vstříc?(12.08.2021)

Jak na email marketing e-shopu?(06.08.2021)

Jak začít s podnikáním na internetu? 3 konkrétní kroky a dostupné návody, které vám pomohou(05.08.2021)

TikTok Čechy baví. Jak získat obří zásah za málo peněz?(03.08.2021)


Zobrazit starší novinky