E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?

Nevyzvednuté zásilky na dobírku trápí většinu českých e-shopů. Běžně se vrací zhruba 3 % zásilek, ale některé e-shopy hlásí až 10 % z celkového objemu zaslaných balíčků. Jak se bránit proti nevyzvedávačům a jak na tom neprodělat? Pokud zákazník nevyzvedne zásilku na dobírku, poruší tím kupní smlouvu ze strany zákazníka. Alespoň to se můžeme dočíst v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku. Přesto se to běžně děje a zákazníky to moc netrápí. Proč by taky mělo. Přestože si provozovatelé e-shopů do obchodních podmínek vkládají klauzule o smluvní pokutě, v praxi jim to moc nepomáhá. Nevyzvedávači tuší, že kvůli stokoruně se s nimi prodejce soudit nebude. Navíc je velmi obtížné dokázat, že své kontaktní údaje opravdu vyplnil zákazník, který zásilku nepřevzal, a ne někdo, kdo chtěl zneužít jeho údaje nebo jen škodit prodejci. Ve finále se tak s vymáháním pokut za nevyzvednuté zásilky na dobírku k soudu vůbec nevyplatí jít. ... zobrazit celý článek »
11.01.2021

Další novinky

Jak vybrat vhodnou zemi pro expanzi e-shopu do zahraničí?(11.12.2024)

Plátce DPH čekají od ledna 2025 změny v registraci k dani(09.12.2024)

Co nastavit v e-shopu podle nového nařízení GPSR?(03.12.2024)

Nákupní chování v e-shopu. Kde pomůže psychologie v marketingu?(02.12.2024)

Změny DPH na Slovensku od roku 2025: Co to znamená pro e-shopaře?(02.12.2024)

Stabilní ekonomika, rozvinutý e-commerce trh a vysoká obliba online nakupování – tři hlavní důvody pro expanzi do Portugalska(02.12.2024)

GPSR a české e-shopy: Jak se připravit na nové legislativní požadavky(27.11.2024)

Jak zvýšit návštěvnost e-shopu bez reklamy a sociálních sítí? Poradíme vám(22.11.2024)

Jaké nové povinnosti přináší nařízení EU 2023/988 a další legislativa pro e-shopy?(22.11.2024)

Jak dostat na e-shop stovky návštěvníků bez investic do PPC reklamy(20.11.2024)

Black Friday a Vánoce: Jak z e-mailingu během sezóny dostat maximum(22.10.2024)

Jak pracovat s recenzemi a nejlépe je využít k navýšení prodejů?(11.10.2024)

Zákaznická podpora: klíč pro úspěšný e-shop v zahraničí(09.10.2024)

Core Web Vitals: Proč jsou důležité a jak je zlepšit(26.09.2024)

Je váš e-shop v očích zákazníků důvěryhodný? Nakupují v něm často a vrací se opakovaně?(13.09.2024)

Novinky z Google Marketing Live Keynote 2024 - AI nástroje, vylepšené UI a nové formáty reklam(22.08.2024)

Proč zákazník nedokončí objednávku ve vašem e-shopu? Podívejte se na 6 nejčastějších důvodů(19.08.2024)

Jak podnikat? Kdy je lepší IČO a kdy založit s.r.o.?(10.08.2024)

Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?(25.07.2024)

Jak vylepšit SEO v e-commerce: 8 praktických tipů(11.07.2024)


Zobrazit starší novinky