E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?

Nevyzvednuté zásilky na dobírku trápí většinu českých e-shopů. Běžně se vrací zhruba 3 % zásilek, ale některé e-shopy hlásí až 10 % z celkového objemu zaslaných balíčků. Jak se bránit proti nevyzvedávačům a jak na tom neprodělat? Pokud zákazník nevyzvedne zásilku na dobírku, poruší tím kupní smlouvu ze strany zákazníka. Alespoň to se můžeme dočíst v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku. Přesto se to běžně děje a zákazníky to moc netrápí. Proč by taky mělo. Přestože si provozovatelé e-shopů do obchodních podmínek vkládají klauzule o smluvní pokutě, v praxi jim to moc nepomáhá. Nevyzvedávači tuší, že kvůli stokoruně se s nimi prodejce soudit nebude. Navíc je velmi obtížné dokázat, že své kontaktní údaje opravdu vyplnil zákazník, který zásilku nepřevzal, a ne někdo, kdo chtěl zneužít jeho údaje nebo jen škodit prodejci. Ve finále se tak s vymáháním pokut za nevyzvednuté zásilky na dobírku k soudu vůbec nevyplatí jít. ... zobrazit celý článek »
11.01.2021

Další novinky

Smart personalizace: e-shopům může zvýšit obraty až o třetinu(15.06.2021)

Bidding v kostce, 2. díl: Jak na manuální a automatický bidding?(11.06.2021)

Vyvarujte se nejčastějším chybám v PPC(09.06.2021)

Průzkum trhu je pro začínající e-shopy klíčem k úspěchu(07.06.2021)

Režim OSS usnadní e-shopům plnit nová pravidla pro odvod DPH(03.06.2021)

Prodej e-shopu v praxi: Na co si dát pozor?(31.05.2021)

10 nejčastějších chyb na českých e-shopech(31.05.2021)

Bidding v kostce, 1. díl: Úvod do bidování na zbožových srovnávačích(28.05.2021)

Co všechno potřebujete vědět, když zvažujete outsourcing skladu?(27.05.2021)

Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi(26.05.2021)

Fungující ekonomika e-shopu: 3 kroky k úspěšnému online podnikání(25.05.2021)

Prodej online v dobách korona krize: Proč mít vlastní webovou prezentaci, či e-shop?(20.05.2021)

Co je event marketing a jak může pomoct vašemu brandu?(14.05.2021)

Google Data Studio: pomocník č. 1 pro manažery v e-commerce(13.05.2021)

10 kroků, jak úspěšně expandovat a získat nové zákazníky v zahraničí(10.05.2021)

Jak zvýšit obrat e-shopu pomocí affiliate marketingu(10.05.2021)

Co je composable commerce a proč by vás měla zajímat?(06.05.2021)

Už jste slyšeli o obchodním modelu Brick and Click? Neomezujte se jen jedním prodejním kanálem(05.05.2021)

Retence vs. akvizice v onlinu: Proč jedno bez druhého nefunguje?(04.05.2021)

5 věcí, které nezapomenout, než spustíte reklamu(03.05.2021)


Zobrazit starší novinky