Novinky a aktuality

Změna dodávek zboží do EU: Od 1. července 2021 platí nová pravidla (21.04.2021)

Vlastníte e-shop, který rozesílá zboží zákazníkům (B2C) do zemí Evropské unie? Pak se vás týká novela českého zákona o DPH zahraničních dodávek, která nabývá svou účinnost od 1. července 2021. Jak se tato novela dotkne vašeho podnikání a jak ovlivní placení daní? ... více »

Jaké změny DPH čekají e-shopy od 1.7.2021? (20.04.2021)

Asi nikdo nebude rozporovat tvrzení, že provoz e-shopu automaticky přináší mnoho starostí. Některé jsou příjemné, jako třeba vyřizování objednávek a jiné méně. Hlavně administrativa, bez které se neobejde prakticky žádné podnikání. Do této kategorie spadá i DPH, tedy záležitost, kterou musí řešit většina… ... více »

Marketplaces – co jsou zač a proč dobývají svět e-commerce? (14.04.2021)

Na největších světových marketplaces se v roce 2020 prodalo zboží v přepočtu za 59,5 bilionů korun. Prodeje na těchto tržištích představovaly podle analýzy Digital Commerce 360 přesně 62 % veškerého světového online prodeje. O rok předtím to přitom bylo 50 % a výhledově se minimálně na příštích 5 let… ... více »

Řídit e-shop jako firmu (08.04.2021)

I některé z dnešních největších e-shopů začínaly jako vedlejší nebo nadšenecký projekt například při práci nebo rodičovské dovolené. Při postupném růstu se pak pozornost zakladatele zaměřuje na aktuální výzvy a problémy související s každodenní operativou, marketingem, logistikou, náborem prvních zaměstnanců…… ... více »

Platby při expanzi na zahraniční trhy – vsaďte na důvěryhodnou platební bránu (07.04.2021)

Platby jsou dalším z důležitých procesů, ve kterých je potřeba mít jasno ideálně ještě před expanzí na nový trh. Důvěryhodnost je v tomto případě na prvním místě! Podívejme se na to, jak vybrat spolehlivou platební bránu pro zahraniční platby. ... více »

Recyklační příspěvek: jak ho uvést na účtenku? (06.04.2021)

Letos jsme se dočkali účinnosti zákona o výrobcích s ukončenou životností. Ten zavádí nové povinnosti týkající se elektroodpadů a recyklačního příspěvku. Jakých výrobků se recyklační příspěvek týká a jak ho správně uvést na účtence? ... více »

Nejčastější chyby při překladu a lokalizaci e-shopu do zahraničí (01.04.2021)

Máte úspěšný e-shop a přemýšlíte nad expanzí do zahraničí? Pak věnujte dostatečnou pozornost překladu e-shopu a jeho následné lokalizaci. Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb, kterých se provozovatelé e-shopů v této oblasti dopouštějí. ... více »

Jak optimalizovat stránky vašeho e-shopu? (18.03.2021)

Získat si přízeň internetových vyhledávačů je stále větší boj. Algoritmy Googlu a spol. se neustále zdokonalují. Cíl je zřejmý. Zobrazovat uživatelům internetu co nejrelevantnějších obsah. Nejrůznějších parametrů, které internetové vyhledávače při hodnocení internetových stránek posuzují, jsou stovky.… ... více »

Tipy k efektivní organizaci práce pro (menší) e-shopy (12.03.2021)

Ztrácíte se v každodenních procesech okolo vašeho e-shopu? Potřebujete zvýšit efektivitu týmu a mít lepší přehled o tom, kdo na čem pracuje a co ho ještě čeká? Poradíme vám, jak zvýšit vaši organizovanost a ušetřit tak drahocenný čas. ... více »

Jak na logistiku e-shopu při expanzi na zahraniční trhy – přesun celého fulfillmentu (04.03.2021)

Chcete prodávat do zahraničí a pouhá spolupráce s dopravcem, který tam doručuje, už vám nestačí? Přemýšlíte, zda se vám nevyplatí do zahraničí přesunout i celý fulfillment? Pojďme se podívat na to, jak a kam globální fulfillment delegovat. ... více »

Jak propagovat nový e-shop (04.03.2021)

Spustili jste nový e-shop, ale kýžená návštěvnost stále nepřichází? Zatímco v reálném světě stačí otevřít prodejnu na frekventovaném místě a zákazníci si vás najdou sami, v online světě to takto nefunguje. Abyste se dokázali prosadit v konkurenci ostatních obchodníků, budete muset zapracovat na propagaci. ... více »

Platba dobírkou: Pro e-shopy často nechtěná nutnost (02.03.2021)

Platba dobírkou je pro e-shopy často spíše neoblíbená, zákazníci ji ale relativně často využívají. Jak se s dobírkou poprat, jak počty objednávek na dobírku pokud možnos snížit a nastavit správnou cenu za dobírku? ... více »

6 velkých změn v legislativě e-shopů. Víte, co vás čeká? (01.03.2021)

Svět e-commerce čeká mnoho změn. Evropská unie usoudila, že spotřebitelé si v digitálním prostředí zaslouží lepší ochranu, a proto zavedla několik novinek, které se dotknou provozu i nastavení e-shopů. Víte, na jaké změny se musíte připravit a jak je implementovat do svého podnikání? ... více »

Není retail bez e-commerce a není e-commerce bez retailu (26.02.2021)

Vizionářka a zakladatelka Zásilkovny a CEO její mateřské skupiny Packeta paní Simona Kijonková je jedna z nejvýraznějších postav české e-commerce scény. V rozhovoru mluví o vizích, vývoji, přípravách na budoucnost i těch největších příležitostech a překážkách pro další rozvoj svého byznysu i e-commerce… ... více »

Jak na logistiku e-shopu při expanzi na zahraniční trhy – výběr správného dopravce (25.02.2021)

Zamýšlíte se nad tím, jak by váš e-shop mohl prodávat i do dalších zemí kromě Česka? Není to zdaleka tak složité, jak by se mohlo zdát. Jak průnik na nové trhy změní vaši logistiku a jak se na to nachystat? ... více »